V posledných dňoch práce rýchlo napredujú. Kométa „vzlietla" a stratila svoje kolesá. Nie však natrvalo. Len sa dokonale očistili, špeciálnou metódou premerali, či sa náhodou v nich nenachádzajú trhliny, ktoré by mohli byť príčinou vykoľajenia. Rovnako aj pružnice prešli skúškou, pričom niektoré listy sa vyrobia nové. Elektrikári sa pri našej poslednej návšteve pustili do najviac poškodenej elektrickej výzbroje. Bleskom prepálenú a spráchnivenú izoláciu káblov nachádzajú na rôznych miestach. Až teraz sa pomaly ukazuje opodstatnenosť rekonštrukcie.
Demontované je už aj oplechovanie čela mašinky. Bez toho by nebolo možné dostať sa ku káblom. Okrem toho sa hrdzavé plechy vymenia a všetko sa nalakuje novým lakom. Mám veľkú radosť z toho, že po oprave bude mať tatranská železnica a park historických koľajových vozidiel na Slovensku ďalší funkčný a spoľahlivý stroj. Fotografie pekne zobrazujú ako práce postupujú.
Okrem „montérkovej" práce sme sa opäť aj s prednostom Jaroslavom Vančom prezliekli do historických uniforiem a Kométu ľuďom priblížili v Teleráne.
Video hovorí za všetko: