Storočná tatranská legenda zložila skúšky "dospelosti".

Autor: Ján Sabaka | 7.8.2013 o 20:18 | Karma článku: 9,75 | Prečítané:  1223x

Tak sme sa nakoniec dočkali. Legendárna tatranská električka v uplynulých dňoch úspešne zvládla testovacie jazdy. Všetkým priaznivcom Kométy chcem oznámiť, že je pripravená vyraziť na trať. Zvládne opätovnú premiéru po viac ako 100 rokoch?

Po piatkovej slávnostnej jazde pre partnerov sa v nedeľu konečne tešíme na verejnosť.Po piatkovej slávnostnej jazde pre partnerov sa v nedeľu konečne tešíme na verejnosť.

Boli chvíle, keď nám bolo naozaj ťažko, ale nikdy sme neprestávali veriť, že raz to príde. Posledné dni nám vliali do žíl nový príval energie. Zhruba pred dvoma týždňami Kométa najprv absolvovala náročnú zaťažkávaciu skúšku. Pripojili sme k nej servisný vozeň a vydali sme sa priamo do Vysokých Tatier. Počas dvoch dní sme ju dokonale preverili. Opäť sa potvrdilo, že napriek svojmu veku ani zďaleka nepatrí do múzea.

Servisný vozeň nám poslúžil hneď k dvom účelom. Jednak sme ho ťahali za sebou ako pojazdnú dielňu, takže v prípade nepredvídaných okolností sme boli pripravení opraviť poruchu priamo na mieste. Našťastie, nebolo to treba, čo len svedčí o stopercentnej pripravenosti Kométy. Servisný vozeň nám súčasne poslúžil aj ako záťaž. Nasimulovali sme všetko tak, ako keby išla s vozňami plnými cestujúcich. Chceli sme jej to trošičku sťažiť a vidieť, ako si povedie v kopcoch. Aj toto nám vyšlo.

7_resize.jpg

Minulý pondelok tatranská električka vyšla znova na trať, tento raz pod dohľadom technicko-bezpečnostného komisára. Opäť obstála. V papieroch už má okrúhlu pečiatku, ktorá oficiálne potvrdzuje, že je spôsobilá bezpečnej prevádzky po železničných dráhach. Bola to zároveň posledná zo série skúšobných jázd, ktoré sme naplánovali po oprave iskriaceho trakčného motora. Aby som bol celkom presný, dnes sme absolvovali ešte jeden test, ktorý sa však netýkal priamo električky, ale prívesných vozňov.

Sceneria_resize-500.jpg

V posledných dňoch sme v popradskom depe intenzívne pracovali na všetkých detailoch celej súpravy, no predovšetkým na fungovaní opraveného brzdového systému. Dovedna máme k dispozícii dva vagóny, jeden otvorený z roku 1908 a druhý krytý s oknami z roku 1911. Rozhodli sme sa, že Kométa bude počas predvádzacích jázd ťahať za sebou oba vozne, aby sme zvýšili kapacitu súpravy. Sama mašinka odvezie 20, vagóny potom ďalších 40 a 20 cestujúcich, takže naraz prepravíme až 80 osôb.

Dnes to bola už naozaj posledná jazda tatranskej električky bez cestujúcich.  Na vozňoch sme preverili už len funkčnosť bŕzd. Išli sme z Popradu do Starého Smokovca a späť, čo nebolo samoúčelné. Všetky vozidlá, či už je to Kométa alebo prívesné vozne, musia mať samotné brzdy v stopercentnom poriadku, lebo budú jazdiť na strmých svahoch vo vysokohorskom teréne. Chceme si byť istí, že fungujú naozaj spoľahlivo. Nechcem to zakríknuť, ale fungovali na jednotku.

8_resize.jpg

Veľký deň pre Kométu nastane v piatok 9. augusta. Ako som už avizoval, uskutoční sa VIP jazda pre všetkých partnerov a sponzorov, ktorí sa zaslúžili o jej znovuzrodenie po zásahu bleskom. Od nedele bude tatranská električka pripravená pre verejnosť. Vyrazí z Popradu cez Starý Smokovec na Štrbské Pleso, potom ešte dvakrát prejde po ramene Starý Smokovec - Tatranská Lomnica, odkiaľ sa vráti do popradského depa. Ďalšia jazda je naplánovaná na 18. august, takže kto má chuť, môže prísť. Informácie o všetkých jazdách si môžete pozrieť na www.tatranskakometa.sk.

Držme teda v piatok Kométe palce.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

U. S. Steel odchádza, o košickú fabriku bojujú Třinecké železárny

U. S. Steel predáva košické železiarne, ponuku predložili Číňania a skupina slovenských miliardárov.

KOMENTÁRE

Ako o tridsať rokov rozvrátim našu spoločnosť

Moderné demokracie sa premenia na vlády starých.

SVET

Dôsledky talianskeho referenda pocíti celá Únia

Neúspešné talianske referendum vystrašilo trhy.


Už ste čítali?