Tatranská legenda je späť. A teší sa na Vás.

Autor: Ján Sabaka | 9.8.2013 o 20:12 | Karma článku: 8,50 | Prečítané:  869x

Neviem, či je to predurčenie alebo len náhoda, ale niektoré veci ako keby boli osudovo späté s určitými dátumami. Takmer presne na deň pred tromi rokmi udrel do tatranskej električky Kométa blesk, rok na to došlo ku skratu na trakčnom motore a teraz, po troch rokoch, sa znovu vrátila do života.

Kométu dnes slávnostne vypravili hlavní partneri.Kométu dnes slávnostne vypravili hlavní partneri.

Pre mňa osobne budú dátumy 15. august 2010, 11. august 2011 a 9. august 2013 dňami, ktoré mne a mojím priateľom z Veterán klubu železníc minimálne na tri roky zmenili život. Ale neľutujeme to, pretože sa nám podarila naozaj výnimočná vec. Kométa sa dnes vrátila v plnej sile a kráse späť na koľajnice.

O 9,45 tatranská električka vyrazila zo stanice Poprad-Tatry na svoje prvé kilometre. Vyviezli sme sa do Starého Smokovca, kde sme sa stretli všetci, čo sme sa nejakým spôsobom pričinili o jej záchranu. Keď som videl plne obsadenú lokomotívu i oba prívesné vozne, zrazu som si uvedomil, koľkým ľuďom nebol ľahostajný jej osud. A hrialo ma to pri srdci.

Zachrancovia_Komety_resize_resize.jpg

V Starom Smokovci sa o 11. hodine udial slávnostný akt uvedenia Kométy do života. Všetci sme sa rozostavili okolo súpravy, ktorá stála na stanici na prvej koľaji. Najväčší partneri a sponzori dostali do ruky malú železničnú výpravku, známy zelený terčík s bielym okrajom a bielym krížom, ktorým výpravcovia dávajú odchod vlaku zo stanice.

Na pokyn ich všetci spolu s nami naraz zodvihli a symbolicky zaželali Kométe mnoho šťastných kilometrov. Električka nám zapískala a zazvonila a vydala sa na prvé oficiálne kilometre do Tatranskej Lomnice.

_IFR4233_resize_resize.jpg

Počas jazdy sme si vychutnávali romantickú tatranskú prírodu s prekrásnymi scenériami. Bola to chvíľa, za ktorú sme všetci na palube bojovali. Na stanici v Tatranskej Lomnici sme mali pripravené malé pohostenie. O záchranu Kométy sa najviac zaslúžili spoločnosť Siemens, ľudia z popradskej Tatravagónky a vrútockých Železničných opravovní a strojární. Hoci nie som zástancom veľkých oficialít, predstaviteľom týchto firiem sme poskytli priestor, aby sa s nami podelili o svoje dojmy.

Vodic_resize_resize.jpg

Zarečnili sme si aj my z Veterán klubu železníc. Poďakovali sme sa všetkým, čo nám pomáhali, pretože bez nich by sa tento veľkolepý návrat tatranskej legendy určite nepodaril. Spomeniem aspoň toľko, že priame investície do opráv stáli 60 000 eur, nehovoriac o zapožičaní odborníkov, špeciálnej techniky či poradenstve, ako aj o tisícoch hodín brigádnickej, dobrovoľníckej práce a množstve prebdených nocí za počítačom a v dielni.

_IFR4173_resize_resize.jpg

Stálo to za to. Kométa sa vracia späť na trať!

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

U. S. Steel odchádza, o košickú fabriku bojujú Třinecké železárny

U. S. Steel predáva košické železiarne, ponuku predložili Číňania a skupina slovenských miliardárov.

KOMENTÁRE

Ako o tridsať rokov rozvrátim našu spoločnosť

Moderné demokracie sa premenia na vlády starých.

SVET

Dôsledky talianskeho referenda pocíti celá Únia

Neúspešné talianske referendum vystrašilo trhy.


Už ste čítali?