reklama

Tatranská legenda je späť. A teší sa na Vás.

Neviem, či je to predurčenie alebo len náhoda, ale niektoré veci ako keby boli osudovo späté s určitými dátumami. Takmer presne na deň pred tromi rokmi udrel do tatranskej električky Kométa blesk, rok na to došlo ku skratu na trakčnom motore a teraz, po troch rokoch, sa znovu vrátila do života.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Kométu dnes slávnostne vypravili hlavní partneri.
Kométu dnes slávnostne vypravili hlavní partneri. 

Pre mňa osobne budú dátumy 15. august 2010, 11. august 2011 a 9. august 2013 dňami, ktoré mne a mojím priateľom z Veterán klubu železníc minimálne na tri roky zmenili život. Ale neľutujeme to, pretože sa nám podarila naozaj výnimočná vec. Kométa sa dnes vrátila v plnej sile a kráse späť na koľajnice.

O 9,45 tatranská električka vyrazila zo stanice Poprad-Tatry na svoje prvé kilometre. Vyviezli sme sa do Starého Smokovca, kde sme sa stretli všetci, čo sme sa nejakým spôsobom pričinili o jej záchranu. Keď som videl plne obsadenú lokomotívu i oba prívesné vozne, zrazu som si uvedomil, koľkým ľuďom nebol ľahostajný jej osud. A hrialo ma to pri srdci.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

V Starom Smokovci sa o 11. hodine udial slávnostný akt uvedenia Kométy do života. Všetci sme sa rozostavili okolo súpravy, ktorá stála na stanici na prvej koľaji. Najväčší partneri a sponzori dostali do ruky malú železničnú výpravku, známy zelený terčík s bielym okrajom a bielym krížom, ktorým výpravcovia dávajú odchod vlaku zo stanice.

Na pokyn ich všetci spolu s nami naraz zodvihli a symbolicky zaželali Kométe mnoho šťastných kilometrov. Električka nám zapískala a zazvonila a vydala sa na prvé oficiálne kilometre do Tatranskej Lomnice.

Obrázok blogu

Počas jazdy sme si vychutnávali romantickú tatranskú prírodu s prekrásnymi scenériami. Bola to chvíľa, za ktorú sme všetci na palube bojovali. Na stanici v Tatranskej Lomnici sme mali pripravené malé pohostenie. O záchranu Kométy sa najviac zaslúžili spoločnosť Siemens, ľudia z popradskej Tatravagónky a vrútockých Železničných opravovní a strojární. Hoci nie som zástancom veľkých oficialít, predstaviteľom týchto firiem sme poskytli priestor, aby sa s nami podelili o svoje dojmy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Zarečnili sme si aj my z Veterán klubu železníc. Poďakovali sme sa všetkým, čo nám pomáhali, pretože bez nich by sa tento veľkolepý návrat tatranskej legendy určite nepodaril. Spomeniem aspoň toľko, že priame investície do opráv stáli 60 000 eur, nehovoriac o zapožičaní odborníkov, špeciálnej techniky či poradenstve, ako aj o tisícoch hodín brigádnickej, dobrovoľníckej práce a množstve prebdených nocí za počítačom a v dielni.

Obrázok blogu

Stálo to za to. Kométa sa vracia späť na trať!

Ján Sabaka

Ján Sabaka

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som železničný nadšenec, ktorý nechce aby si naše deti pamätali legendy tatranskej železnice iba z fotografií. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu